Вівторок, 17.07.2018, 14:10
Вітаю Вас Гість | RSS

"Клас + Я" Сайт класного керівника Овдієнко А.В.

Міні-чат
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Досвід

«Зоряна виховна система» мого класу

Любов виникає з любові, коли хочу, щоб

 мене любили, я сам перший люблю.

                                                                                         Григорій Сковорода

 

    Усім відомо, що виховання – складний і багатогранний процес, на який впливають багато чинників: родина, оточення, школа.  Однак левова частка в цьому процесі належить класному колективу. Чотири роки тому на порозі рідної школи я зустрілася зі своїми вихованцями, щоб розпочати нову велику справу – створення класного колективу. У перший рік співпраці ми «мандрували» по «Планеті  «Я», на нашому шляху зустрічалися море Спілкування, метеорити Характеру, комети Емоцій, космічний пил Інтересів, Здібностей. Ми запалили зірочку свого Темпераменту. Наступного року наш шлях проліг Галактикою Пізнавальних інтересів, де зустрічалися з жителями інших планет – Увагою, Сприйняттям, Уявою, розігрували казкові вистави. На третьому році нашого «класного життя» вдосконалювали відносини в колективі, вивчали  закони відвертості, взаємодії («земного тяжіння»), училися бути лідерами.  Сьогодні ми працюємо над опануванням методів пізнання. Активізація нашої роботи спонукає  до самоосвітньої діяльності й самовизначення. Ми – це колектив 8 класу, у якому 9  яскраво палаючих зірочок, кожна з яких – це унікальна, неповторна особистість, єдина в цілому Всесвіті. Саме тому роботу в класі об’єднано в «Зоряну виховну систему класу».

     Майбутнє за нашими дітьми. Вони набагато досконаліші та мудріші за нас, проте їм так бракує ще справжнього життєвого досвіду, уміння сприймати людей такими, якими вони є.

     Як стверджував К. Д. Ушинський, «якщо педагогіка хоче виховати людину в усіх відношеннях, то вона має спершу так само вивчити її в усіх відношеннях». За допомогою бесід, спостережень, анкетувань і тестувань досліджено особистісні характеристики учнів: типи темпераментів (додаток 1), емоційно-психологічні відносини в дитячому колективі й місце в них кожної дитини (додаток 2), ставлення до навчання, рівень тривожності (додаток 3).

      Справедливість, чуйність, товариськість, терпимість  зустрічаються в дітей

все рідше й рідше, тому виникає потреба у вихованні толерантної, інтелектуально розвиненої, духовно й морально зрілої особистості, здатної протистояти асоціальним впливам. Адже процес становлення незалежної демократичної України з її прагненням стати повноправним членом європейської спільноти передбачає всебічне утвердження в суспільному та індивідуальному бутті цивілізованого життя на основі загальнолюдських цінностей, духовних, моральних і культурних засад життя українського народу, формування громадянина-патріота.

     Аналіз наукової літератури з філософії, психології й педагогіки свідчить, що до толерантності, взаємної поваги й співробітництва закликали гуманісти

Ф. Вольтер, А. Дістерверг, А. Маслоу, П. Рікер, В. Сухомлинський.

Саме цим аспектам приділяю основну увагу, працюючи над проблемою «Виховання толерантної особистості в контексті становлення демократичних цінностей».

     Робота структурована за основними орієнтирами виховання, напрямками діяльності відповідно до шкільного планування періодів виховання й «щедро приправлена» думками видатних філософів, педагогів, народною мудрістю й має на меті вирішення системи завдань (додаток 4).

     Виховна робота здійснюється шляхом упровадження педагогічних технологій (додаток 5), інтерактивних методів, прийомів та «Сузір'їв-орієнтирів». Це погляд у майбутнє, своєрідна карта ціннісних орієнтацій особистості, її очікувань, які стосуються як суспільного, так і особистісного розвитку,  індивідуального життя особистості, насичена життєвим змістом  і подіями.

Сузір’я «Особистість» (Ціннісне ставлення до себе ) (додаток 6)

     Інноваційна значущість комплексного вирішення виховних завдань полягає у формуванні особистості, яка вміє репрезентувати себе, адаптуватися до незвичайних життєвих обставин, самостійно й у найрізноманітніших ситуаціях здійснювати життєвий вибір. Тому виховну роботу спрямовано на

програмування поведінки учнів у реальних життєвих ситуаціях, на розуміння важливості дотримання правових норм у житті (зустрічі з працівниками Миргородського районного відділу міліції).У 5 – 7 класах із цією метою було проведено анкетування «Чи знаєш ти свої права?», цикл годин спілкування «Права та обов’язки школяра», виготовлено колаж «Мій розпорядок дня».У 8 класі – рольові ігри: «Суд над шкідливими звичками», «Як уникнути небезпечної компанії», змагання «У здоровому тілі – здоровий дух», хвилинка -інфо «Профілактика шкідливих звичок», «Небезпека ВІЛ-СНІДу». Оформлено фотожурнал «Загартовування – шлях до здоров’я». Звернено увагу учнів на проблемні запитання та пошук шляхів їх вирішення. Для цього застосовано інтерактивні прийоми: «Дерево рішень», «Мозковий штурм», «Обери позицію».

      Мої вихованці активно беруть участь у спортивних змаганнях із футболу, легкої атлетики: у 6 класі вони стали переможцями шкільного «Олімпійського дня бігу», взяли участь у шкільному флеш-мобі «Молодь обирає здоров’я», були учасниками Міжнародного проекту «Чесна гра».

«Сузір’я Людських чеснот»

(Ціннісне ставлення до сім’ї, родини, людей) (додаток 7)

         Ще з перших днів своєї роботи я застосувала інноваційний прийом  «Хвилинка мудрості», плекаючи ті найтонші пагінці любові й довіри, що першими розквітають у саду людських чеснот і дають плоди найвищих моральних якостей. Кожну свою класну годину розпочинаю з прочитання дітям невеличкої притчі. Згодом додала прийом «Зустріч із Героєм» (інсценізації, ігри-подорожі), метою якого було вчитися в героїв казок, мультиків, книг доброти, чуйності, вірності, ввічливості; привернення уваги до книги. Діти самі обирають книгу, яку б вони хотіли обговорити. Так нещодавно ми перечитали «Тореадори з Васюківки» В. Нестайка та провели круглий стіл «Ідеал сучасної людини». Ця робота не лише підвищила читацький інтерес дітей, а й привела до перемоги в районному конкурсі «Кращий читач року». Величезний

виховний вплив на дітей справив фестиваль «Таланти моєї родини» та акція «День доброго Янгола», пошуковий проект "Таке не повинно повторитися".

 

                                                Сузір’я «Батьківщина»

(Ціннісне ставлення до держави та суспільства) (додаток 8 )

         Потреба в збереженні та примноженні духовного й матеріального багатств українського народу, усвідомлення себе патріотом і громадянином України формується через активну діяльність: дослідницько-пошуковий проект "Джерела духовності мого села", екскурсії до шкільного музею "Видатні люди мого краю", "Є пам'ять, якій не буде кінця" спортивно-інтелектуальне свято "Воїни-захисники". Системною стала акція «Поспішай до оселі ветерана». Особлива увага приділяється розкриттю теми славного подвигу наших прабатьків та односельців у часи Великої Вітчизняної війни. Мій клас бере шефство над пам’ятником Слави.

Сузір’я «Мистецтво » (Ціннісне ставлення до мистецтва) (додаток 9)

      Особистість, яка володіє системою елементарних мистецьких знань, адекватно сприймає художні твори, здатна збагнути та виразити власне ставлення до мистецтва, прагне та вміє здійснювати творчу діяльність у мистецькій сфері. Мої учні – активні учасники художньої самодіяльності, шкільної театральної студії «Парнас», неодноразові призери шкільного конкурсу стінгазет. Діти з задоволенням беруть  участь у розробці сценаріїв до свят, співпрацюють із сільським будинком  культури. Мої діти – неодноразові переможці загальношкільного свята-конкурсу «Осінній бал» та конкурсу на кращу новорічну композицію. У 5-6 класах вихованці були переможцями конкурсів малюнків до Дня вчителя та Дня матері, готували новорічні листівки для вчителів-ветеранів, відвідали мистецькі виставки в сільській бібліотеці. Екскурсії до Миргородського художнього музею ім. Давида Гурамішвілі та Полтавського краєзнавчого музею допомогли дітям у районних та обласних конкурсах знавців рідної мови ім. Петра Яцика (Назаренко Альона), укладанню збірки пісень «Колискові моєї родини» (Стрюк Антон), створенню ілюстрацій до прочитаних творів (Зінченко Вікторія). Усі ці заходи сприяють залученню школярів до світу прекрасного, допомагають відчути, що «мистецтво – саме життя, і воно безсмертне» (О.Уальд).

Сузір’я «ЕКО» ( Ціннісне ставлення до природи), (додаток 10 ).

     Серцем пізнавати світ, відчувати відповідальність за національні природні надбання, бути часточкою величного царства Природи, виховувати любов до рідного краю через шанобливе ставлення до неї – завдання, які вирішувалися шляхом проведення тематичних годин спілкування: «Земля – наш спільний дім», «Ми відповідальні за тих, кого приручили», акції «Збережемо життя ялинці», операції «Годівничка». Розроблено проект «Екологічна стежка» (Волосевич В.). Хочу зазначити, що кожна класна справа приносить задоволення, наближає до успiху. Підіймаючись по східцях угору, діти починають вiрити в себе, а їxнi душі наповнюються силою та впевненiстю.

Сузір’я «Людина вміла» ( Ціннісне ставлення до праці) (додаток 11)

     Формування почуття колективізму, розвиток рис людяності, взаємопідтримки кожного учасника колективу відбувається під час  занять у гуртках декоративно-прикладного мистецтва. Участь у  конкурсах відкрила широкі можливості для творчої самореалізації. Ставлення до праці, культури праці сформувалося завдяки участі в акціях «Чисте довкілля», «Поспішаємо в оселю ветерана», операціях «Годівничка», «Листя», «Галерея кімнатних квітів».

     Результативність своєї роботи  вбачаю не лише у високих навчальних показниках та досягненнях учнів, а й у формуванні їх як особистостей, здатних успішно адаптуватися в соціумі. Мій клас перетворився на справжнiй колектив, організація життя якого забезпечується системою самоврядування, системою виховної роботи  (додаток 13), правилами та традиціями.

        Значну увагу приділяю роботі з батьками, адже наш колектив – справжня родина, у якій затишно всім: дітям, батькам, вчителям. Постійний, конструктивний діалог, культура дискусії, врахування батьківської думки допомагає становленню та розвитку учнів. Займаюся самоосвітою, опрацьовую фахову літературу, вивчаю педагогічний досвід класних керівників

Федоряки В.М.,  Холодняк А.К., Подгайної В.О..

     Методична робота, активна життєва позиція , допомагають у організації виховної системи класу, тому невипадково моїм педагогічним  кредо стали слова  Г. Сковороди «Лише той Учитель, що живе так, як навчає.»

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Липень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031

Copyright MyCorp © 2018
Створити безкоштовний сайт на uCoz